Στην εγκατάλειψη των επαγγελματιών που πλήττονται από τα έργα του μετρό αλλά και στο τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει τα μεγάλα έργα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης, κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Παρασκευή, στην οποία, ο συντονιστής του Πολιτικού Κύκλου Πολιτισμού της Διοικούσας Επιτροπής Βασίλης Γάκης, ανέλυσε τις προτάσεις του κόμματος για τον τομέα.
Ο Δημήτρης Τσάμης έκανε αναφορά και στα έργα της Θεσσαλονίκης. «Κάποιοι παράγοντες του ΠΑΣΟΚ εδώ στη Θεσσαλονίκη αρέσκονται διαρκώς να εξαγγέλλουν έργα και πρωτοβουλίες, τις οποίες όμως -δυστυχώς για την πόλη και τους κατοίκους της- ποτέ δεν υλοποιούν, ποτέ δεν εφαρμόζουν. Η ΝΔ μπροστά σε αυτό το σκηνικό έχει μία πολύ ξεκάθαρη θέση: επί των κυβερνήσεων Καραμανλή, το διάστημα 2004 – 2009 πολλά σημαντικά έργα ξεκίνησαν, πολλές υποθέσεις που βάλτωναν επί δεκαετίες, μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης. Θα θυμίσουμε το μετρό, την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία», το Διεθνές Πανεπιστήμιο, τη Ζώνη Καινοτομίας, την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, τη δρομολόγηση της διπλής ανάπλασης με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, τον 6ο Προβλήτα του Λιμανιού, όπως και τα σημαντικότατα μεγάλα έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης (Δημαρχιακό μέγαρο, Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας, αναμόρφωση Νέας Παραλίας και άλλα), που ολοκληρώθηκαν με τη σημαντική συμβολή των εμπλεκόμενων υπουργείων και κρατικών φορέων», σημείωσε ο Πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης. Αναφέρθηκε και στην Εγνατία Οδό, που άλλαξε το χάρτη μετακινήσεων και μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα.
«Επισημαίνουμε ότι αυτά αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΝΔ και το διαρκές ενδιαφέρον της για τη Θεσσαλονίκη, σε αντίθεση με την πλήρη εγκατάλειψη που επεφύλαξαν στην περιοχή οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Για μας αυτό είναι κρίσιμο, καθώς πάντα καλούμε τους πολίτες όχι μόνο να κρίνουν τους πολιτικούς και τα κόμματα αλλά κυρίως να τα συγκρίνουν», υπογράμμισε.
Μνημόνιο συνεργασίας
«Η κατάσταση που επικρατεί τα τελευταία δύο χρόνια σε σχέση με τα έργα αστικής υποδομής είναι γνωστή. Η υποθαλάσσια καταργήθηκε, λόγω κακών χειρισμών της κυβέρνησης, το μετρό καρκινοβατεί ανάμεσα σε καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση και τη γραφειοκρατία της εγκατεστημένης ακόμη στην Αθήνα διοίκησής του, η εξωτερική περιφερειακή ξεχάστηκε, κανένα έργο δεν προχώρησε στην εσωτερική περιφερειακή, ενώ μία σειρά από άλλα έργα υπέστησαν το κούρεμα της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας. Σήμερα, θα αναφερθούμε μόνο σε ένα ζήτημα που έχει τεράστια σημασία. Θα σας καλούσα να ανατρέξετε στα δικά σας ρεπορτάζ με τα οποία παρουσιάσατε το περίφημο Μνημόνιο Συνεργασίας για τα έργα κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, που υπεγράφη από το υπουργείο υποδομών, μεταφορών και δικτύων και τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης. Το Μνημόνιο αυτό περιελάμβανε σειρά από μέτρα και πρωτοβουλίες προκειμένου και το έργο να προωθηθεί με πιο γοργούς ρυθμούς αλλά και οι επιπτώσεις από την κατασκευή του να μειωθούν, κυρίως για τον εμπορικό κόσμο της πόλης», σημείωσε ο κ. Τσάμης.
Εξήγησε ότι το Μνημόνιο αυτό περιελάμβανε μέτρα ανακούφισης για τους πληττόμενους επιχειρηματίες, συγκρότηση ομάδων εργασίας για τη μελέτη των προβλημάτων που προκύπτουν, μελέτη συνοδευτικών έργων (πάρκινγκ) προσαρμογή του έργου του ΟΑΣΘ, μέτρα αντιμετώπισης της κοινωνικής όχλησης και της περιβαλλοντικής και αισθητικής υποβάθμισης αλλά και της παραβατικότητας, στήριξη αλλά και αποζημίωση μέσω επιδοτήσεων, ειδικών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και διαφημιστικής εκστρατείας σε όσους πλήττονται από τα έργα και συνολικότερα μέτρα τόνωσης της τοπικής αγοράς, όπως και πρόγραμμα προβολής και ενημέρωσης του κοινού.
«Σήμερα, ένα χρόνο μετά την υπογραφή αυτού του Μνημονίου, είμαστε στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε ότι κανένα από τα μέτρα αυτά δεν έχουν ληφθεί. Το έργο συνεχίζεται με τους γνωστούς ρυθμούς, τα προβλήματα είναι τεράστια, η ροή της χρηματοδότησης προβληματική, κάτι το οποίο πρώτα από όλα πλήττει χιλιάδες επιχειρήσεις. Οι ευθύνες των αρμοδίων είναι τεράστιες και οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει όχι μόνο να απολογηθούν αλλά και να τις αναλάβουν, ενώ οι πολίτες θα πρέπει να τους τις καταλογίσουν», κατέληξε.
Για τον πολιτισμό
Σε ζητήματα πολιτισμού αναφέρθηκε ο Συντονιστής του Πολιτικού Κύκλου Πολιτισμού της ΝΔ Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης. «Μέσα στους δύσκολους καιρούς της κρίσης που ζούμε, ορισμένοι μπορεί να θεωρούν ότι ο πολιτισμός είναι πολυτέλεια. Πρόκειται για λάθος. Ο πολιτισμός είναι ανάγκη, ειδικά αυτή την περίοδο, καθώς αποτελεί τη μόνη διέξοδο στη μίζερη καθημερινότητα. Γι’ αυτό και μας αφορά όλους», είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος μίλησε για την εγκατάλειψη της Θεσσαλονίκης, αφού τα μνημεία παραμένουν σκοτεινά και… χορτιαριασμένα. «Ακόμα και ο Λευκός Πύργος παραμένει σκοτεινός, αφού οι περισσότερες λάμπες που θα έπρεπε να φωτίζουν το σύμβολο της Θεσσαλονίκης είναι καμένες. Οι επιχορηγήσεις στους φορείς του πολιτισμού μειώθηκαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, ενώ για τα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης δεν έχει διατεθεί ούτε ευρώ από το υπουργείο Πολιτισμού», υπογράμμισε ο κ. Γάκης. Ανάλογη είναι η εικόνα, όπως περιέγραψε, στους φορείς του αθλητισμού.
Ο Δημήτρης Τσάμης έκανε αναφορά και στα έργα της Θεσσαλονίκης. «Κάποιοι παράγοντες του ΠΑΣΟΚ εδώ στη Θεσσαλονίκη αρέσκονται διαρκώς να εξαγγέλλουν έργα και πρωτοβουλίες, τις οποίες όμως -δυστυχώς για την πόλη και τους κατοίκους της- ποτέ δεν υλοποιούν, ποτέ δεν εφαρμόζουν. Η ΝΔ μπροστά σε αυτό το σκηνικό έχει μία πολύ ξεκάθαρη θέση: επί των κυβερνήσεων Καραμανλή, το διάστημα 2004 – 2009 πολλά σημαντικά έργα ξεκίνησαν, πολλές υποθέσεις που βάλτωναν επί δεκαετίες, μπήκαν σε τροχιά υλοποίησης. Θα θυμίσουμε το μετρό, την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία», το Διεθνές Πανεπιστήμιο, τη Ζώνη Καινοτομίας, την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, τη δρομολόγηση της διπλής ανάπλασης με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, τον 6ο Προβλήτα του Λιμανιού, όπως και τα σημαντικότατα μεγάλα έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης (Δημαρχιακό μέγαρο, Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας, αναμόρφωση Νέας Παραλίας και άλλα), που ολοκληρώθηκαν με τη σημαντική συμβολή των εμπλεκόμενων υπουργείων και κρατικών φορέων», σημείωσε ο Πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης. Αναφέρθηκε και στην Εγνατία Οδό, που άλλαξε το χάρτη μετακινήσεων και μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα.
«Επισημαίνουμε ότι αυτά αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΝΔ και το διαρκές ενδιαφέρον της για τη Θεσσαλονίκη, σε αντίθεση με την πλήρη εγκατάλειψη που επεφύλαξαν στην περιοχή οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Για μας αυτό είναι κρίσιμο, καθώς πάντα καλούμε τους πολίτες όχι μόνο να κρίνουν τους πολιτικούς και τα κόμματα αλλά κυρίως να τα συγκρίνουν», υπογράμμισε.
Μνημόνιο συνεργασίας
«Η κατάσταση που επικρατεί τα τελευταία δύο χρόνια σε σχέση με τα έργα αστικής υποδομής είναι γνωστή. Η υποθαλάσσια καταργήθηκε, λόγω κακών χειρισμών της κυβέρνησης, το μετρό καρκινοβατεί ανάμεσα σε καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση και τη γραφειοκρατία της εγκατεστημένης ακόμη στην Αθήνα διοίκησής του, η εξωτερική περιφερειακή ξεχάστηκε, κανένα έργο δεν προχώρησε στην εσωτερική περιφερειακή, ενώ μία σειρά από άλλα έργα υπέστησαν το κούρεμα της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας. Σήμερα, θα αναφερθούμε μόνο σε ένα ζήτημα που έχει τεράστια σημασία. Θα σας καλούσα να ανατρέξετε στα δικά σας ρεπορτάζ με τα οποία παρουσιάσατε το περίφημο Μνημόνιο Συνεργασίας για τα έργα κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, που υπεγράφη από το υπουργείο υποδομών, μεταφορών και δικτύων και τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης. Το Μνημόνιο αυτό περιελάμβανε σειρά από μέτρα και πρωτοβουλίες προκειμένου και το έργο να προωθηθεί με πιο γοργούς ρυθμούς αλλά και οι επιπτώσεις από την κατασκευή του να μειωθούν, κυρίως για τον εμπορικό κόσμο της πόλης», σημείωσε ο κ. Τσάμης.
Εξήγησε ότι το Μνημόνιο αυτό περιελάμβανε μέτρα ανακούφισης για τους πληττόμενους επιχειρηματίες, συγκρότηση ομάδων εργασίας για τη μελέτη των προβλημάτων που προκύπτουν, μελέτη συνοδευτικών έργων (πάρκινγκ) προσαρμογή του έργου του ΟΑΣΘ, μέτρα αντιμετώπισης της κοινωνικής όχλησης και της περιβαλλοντικής και αισθητικής υποβάθμισης αλλά και της παραβατικότητας, στήριξη αλλά και αποζημίωση μέσω επιδοτήσεων, ειδικών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και διαφημιστικής εκστρατείας σε όσους πλήττονται από τα έργα και συνολικότερα μέτρα τόνωσης της τοπικής αγοράς, όπως και πρόγραμμα προβολής και ενημέρωσης του κοινού.
«Σήμερα, ένα χρόνο μετά την υπογραφή αυτού του Μνημονίου, είμαστε στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε ότι κανένα από τα μέτρα αυτά δεν έχουν ληφθεί. Το έργο συνεχίζεται με τους γνωστούς ρυθμούς, τα προβλήματα είναι τεράστια, η ροή της χρηματοδότησης προβληματική, κάτι το οποίο πρώτα από όλα πλήττει χιλιάδες επιχειρήσεις. Οι ευθύνες των αρμοδίων είναι τεράστιες και οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει όχι μόνο να απολογηθούν αλλά και να τις αναλάβουν, ενώ οι πολίτες θα πρέπει να τους τις καταλογίσουν», κατέληξε.
Για τον πολιτισμό
Σε ζητήματα πολιτισμού αναφέρθηκε ο Συντονιστής του Πολιτικού Κύκλου Πολιτισμού της ΝΔ Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης. «Μέσα στους δύσκολους καιρούς της κρίσης που ζούμε, ορισμένοι μπορεί να θεωρούν ότι ο πολιτισμός είναι πολυτέλεια. Πρόκειται για λάθος. Ο πολιτισμός είναι ανάγκη, ειδικά αυτή την περίοδο, καθώς αποτελεί τη μόνη διέξοδο στη μίζερη καθημερινότητα. Γι’ αυτό και μας αφορά όλους», είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος μίλησε για την εγκατάλειψη της Θεσσαλονίκης, αφού τα μνημεία παραμένουν σκοτεινά και… χορτιαριασμένα. «Ακόμα και ο Λευκός Πύργος παραμένει σκοτεινός, αφού οι περισσότερες λάμπες που θα έπρεπε να φωτίζουν το σύμβολο της Θεσσαλονίκης είναι καμένες. Οι επιχορηγήσεις στους φορείς του πολιτισμού μειώθηκαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, ενώ για τα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης δεν έχει διατεθεί ούτε ευρώ από το υπουργείο Πολιτισμού», υπογράμμισε ο κ. Γάκης. Ανάλογη είναι η εικόνα, όπως περιέγραψε, στους φορείς του αθλητισμού.